måndag 12 maj 2014

Köpcentrat Montgomery Mall 2008

Montgomery Mall ligger i Montgomeryville 15-20 km nordväst om Philadelphia.  Karta  Nästan alla butiker, varuhus och så vidare tillhör stora kedjor.


Området öster om själva Montgomery Mall, på andra sidan landsvägen Route 309. "Borders" till vänster är en stor bokhandel. Dom har skivor också. "Toys R Us" är en leksaksaffär som finns i Sverige också.


Nordöstra hörnet av området kring Montgomery Mall. Området i bilden kallas Water Tower Square. Du kan se varför. Ett vattentorn sticker upp strax bakom. "The Home Depot" är ett varuhus med byggnadsmateriel, verktyg och maskiner, färg, och dylikt. En stor järnhandel med andra ord. "OfficeMax" har prylar för kontor och dylikt. Bakom Home Depot ligger en biograf. Där gick 2008 "No Country For Old Men".


"Pep Boys". Där man kan köpa bilbehör, besikta bilen och dylikt. Mot nordost syns vattentornet från bilden ovan, och hörnet av Home Depot syns längst till höger (den ljusa byggnaden i bakgrunden). Route 309 och Montgomery Mall är bakom mig, ca 100 - 400 meter. Små butiker och dylikt till höger om Pep Boys.


I Borders bokhandel har köpts ett antal böcker och skivor. Vattentornet syns i bakgrunden. Pep Boys från bilden innan är den vita byggnaden just till vänster om vattentornet


 Jag har backat ca 50 meter från bilden ovan och vänt mig åt vänster. Mer affärer. Old Navy är en butik med damkläder. Home Goods har diverse prylar till hemmet. Har köpt glas, burkar, brickor, kryddor där. Sortimentet varierar. Jag tror att dom köper överblivna saker som tillverkarna slutat med, och säljer dom sedan billigt. Best Buy är en stor kedja med hemelektronik.


Nu har jag flyttat mig en bra bit mot sydväst, mot baksidan av Montgomery Mall. De tidigare bilderna
ligger ca 300 - 600 meter framför mig i denna bilden. Jag startade i nordöstra hörnet och jag är
 nu i det sydvästra hörnet och tittar mot nordost. En av ingångarna syns i mitten. Sears är ett varuhus,
liksom JC Penney. Varje "Mall" brukar ha åminstone tre varuhus. I nästa bild nedan ser vi två till.


Framsidan av Montgomery Mall. I bilden ovan var jag bakom Macys och till vänster.
Boscovs syns till höger, ett annat varuhus. Mina kläder kommer mest från Macys och Boscovs.


Jag backade lite och vred mig åt höger jämfört med bilden ovan. Best Buy syns till höger. Borders, Pep Boys och vattentornet ligger några hundra meter bakom restaurangen (Friendlys) till vänster. Route 202 går till Wilmington i Delaware. Och ödet gjorde att en Volvo körde förbi när jag tog fotot. :-)


Jag har backat längre mot sydväst. Montgomery Mall ligger några hundra meter bakom byggnaderna. Man kan se Macys i bakgrunden, bakom hyreshuset. Giant är ett snabbköp (Super Market). Jag handlar även här ibland.



Fotar från samma plats som bilden ovan, fast lite mer till höger. CompUSA är en databutik. Eller var. Dom stängde. Bed, Bath & Beyond säljer hushållsprylar till sovrummet, köket, badrummen och dylikt. Mitt porslin och de flesta av mina glas kommer till exempel därifrån. Längst till vänster är Barnes & Noble, en annan stor bokhandel. Har köpt flera böcker och skivor där. Man kan skymta Macys bakom Michaels och Best Buy (den gula skylten) bakom Barnes & Noble.


Snabbköpet Giant. Och en Volvo till.


Bokhandeln Barnes & Noble.



Databutiken CompUSA och Bed, Bath & Beyond som säljer hushållsprylar till sovrummet, köket, badrummen och dylikt.