tisdag 10 juni 2014

Tur till Atlantic City 2008 del 1

En tur mellan North Wales och Atlantic City i New Jersey på östkusten i augusti 2008. Med övernattning i hotell Hilton och tillbakaresa nästa dag.

Allt redo för bilturen till Atlantic City. Ipoden är laddad med mp3-filer. Jag ska stanna över en natt så allt som behövs får plats i ryggsäcken. Klockan är nära 12 på dagen och det bör ta ca 2 timmar att köra dit.

Jag hoppade över frukosten för att spara tid och köper lite pommes frittes och lemonad i McDonalds och mumsar på det på vägen.




Jag kör mot Philadelphia på väg 309, Mt Airy Avenue, Mt Pleasant Avenue, Lincoln Drive och till sist Kelly Drive längs Schuykill River. Det tar mig till konstmuseet och centrala Philadelphia. Det är nog den snabbaste vägen dit. Jag kommer att ta en annan väg hem.

Mt Airy.   Karta