fredag 27 februari 2015

Biltur från IKEA Conshohocken till West Germantown Pike 2009

En tur från IKEA i Conshohocken och hemåt (fast inte hela vägen är med), 18 maj 2009.

Startar från IKEA efter att ha handlat lite mat där. Tar Alan Wood Road vid IKEA till West Ridge Pike. En kort bit på Ridge Pike och sedan in på motorvägen 476 ("The Blue Route") en bit mot norr.

Strax innan tullarna vid Pennsylvania Turnpike så tar jag en avfart mot German Town Pike. Jag ska ta en annan väg hem och stanna vid ett par butiker som jag gör när jag är här ute.

Tar av in på Chemical Road och svänger mot vänster in mot West Germantown Pike vid ljusen. Vid 5:10 i videon passerar jag Plymouth Meeting Mall. (Det ligger på höger sida.) IKEA låg här innan de flyttade en bit till det nuvarande läget i Conshohocken. Deras Nordamerikanska
högkvarter låg här med. Det flyttade med butiken till Conshohocken.

Resten är längs West Germantown Pike. Mest förortsområden med lite butiker här och där längs vägen. Vid slutet så är jag ett hundratal meter från Route 202 där jag sedan svänger (inte med i filmen). Omkring korsningen finns ett relativt stort shoppingcenter.

Se rutten på kartan nedan.




Resan börjar i söder och slutar i norr.